سلام به همه ی دوستان
در این تمرین ساده می خواهیم بازی دوز را مدل کنیم.
کلاس ها به شرح زیر می باشند:
class Player{ Player(String name, char symbol){...} char getSymbol(){...} boolean select(int row, int column){...} boolean isWinner(){...} }
سازنده این کلاس با گرفتن نام بازیکن و کاراکتر xوبا o اجرا میشود.
متد select با گرفتن ردیف و ستون مورد نظر مهره ای برای خانه در نظر می گیرد. در صورت اجرا موفق true و در صورت پر بودن خانه false برمیگرداند.
متد isWinner چک می کند اگر بازیکن برنده شده باشد true برمیگرداند.
متد getSymbol سمبل x ویا o ی بازیکن را برمیگرداند.
class TicTacToe{ TikTakToe(Player[] p){...} String printTable(){...} boolean isDone(){...} }
شی این کلاس با گرفتن بازکین ها ساخته می شود.
متد printTable رشته ی صفحه ی بازی را بر می گرداند. مثال(در صورت چاپ کردن رشته شکلی شبیه زیر دیده می شود):
xo- -xo xoo
در واقع در جاهایی که هنوز مهره ای نیست خط فاصله dash چاپ میشود.
متد isDone چک می کند که آیا در این مرحله بازی تمام شده(true) یا خیر.
توضیحات:
۱) فیلد ها همه باید private باشند.
- ۹۲/۰۸/۱۶